800
۱
با هدف خودکفایی در تولید گوشت سفید انجام شد؛

افزایش ۷۰ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های سراوان

مدیر جهاد کشاورزی گفت: در سه ماهه نخست امسال با هدف خودکفایی در تولید گوشت سفید شاهد رشد ۷۰ درصدی جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده ایم‌.
افزایش ۷۰ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های سراوان
ایرج رستم زهی در گفتگو با خبرنگار شستون با اشاره به اینکه افزایش تولید گوشت سفید در شهرستان بدون احداث مرغداری جدید صورت گرفته است، بیان کرد: هم اکنون تولید گوشت سفید در سراوان چهار هزار و ۱۰۰ تن است.

وی افزود: طبق هدف گذاری انجام شده در راستای تحقق شعار سراوان افزایش میزان تولید گوشت سفید در شهرستان از چهار هزار و ۱۰۰ تن به ۶ هزار و ۴۰۰ تن تا سال آینده است که اگر این امر محقق شود به خودکفایی خواهیم رسید.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان ادامه داد: نیاز مردم شهرستان به گوشت سفید هشت هزار و ۱۰۰ است که امید داریم با تلاش و همیاری دیگر متولیان و بخش خصوصی به این مرحله برسیم.

رستم زهی اذعان کرد: در سه ماهه نخست سال گذشته  ۲۴۸ هزار قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری های شهرستان صورت گرفته اما امسال با رشد هفتاد درصدی به ۳۷۸ هزار قطعه جوجه رسیده است.

 وی خاطر نشان کرد: همچنین به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در شهرستان دو واحد مرغداری با ظرفیت ۲۰هزار قطعه‌ای افتتاح و سه واحد مرغداری نیز کلنگ زنی شد.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان در خصوص قیمت‌ها در میدان میوه و تره‌بار شهرستان، گفت: قیمت در میدان شناور است اما اگر فرامین مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تولید محقق شود قیمت کنترل می شود، می‌توانیم با افزایش تولید تا حدودی مشکلات مردم را مرتفع و مقابل گرانی و تورم را گرفت.

انتهای خبر/
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 26573
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *