800
۰
فرماندار سراوان:

حمایت از صنایع کوچک تنها راه مشکل اشتغال و بیکاری است

فرماندار سراوان گفت: صنایع کوچک تنها راه رفع مشکل اشتغال بیکاری است.
حمایت از صنایع کوچک تنها راه مشکل اشتغال و بیکاری است
 سعید تجلیلی در گفتگو با شستون بیان کرد: مقام معظم رهبری موضوع مهار تورم و رشد تولید را نام‌گذاری کرده‌اند که همه دستگاه‌ها موظف به انجام یک سری اقدامات در راستای تحقق این شعار هستیم.

 وی افزود: بنگاه‌های کوچک و زودبازده که همان صنایع کوچک محسوب می‌شوند در ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها خصوصاً خانوارهای بدسرپرست خودسرپرست و حتی روستاییان کمک بزرگ برای ایجاد اشتغال است.
 
 فرماندار سراوان با بیان اینکه صنایع کوچک تنها راه رفع مشکل اشتغال بیکاری است، خاطرنشان کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که برخی از افراد در زمینه سوخت ورود کرده که آسیب‌های بزرگی به اشتغال‌های کوچک و بزرگ وارد کرده است، چنانچه مرز در زمینه سوخت تعطیل شود تنها اقدامی که می‌توان انجام داد ترویج، تکثیر و حمایت از صنایع کوچک است.
 
 تجلیلی با اشاره به اینکه صنایع کوچک در ایجاد اشتغال مؤثر است و ایجاد فرهنگ کار و تلاش در صنایع کوچک شکل می‌گیرد، تصریح کرد: در روستاها حیاط منازل نسبتاً بزرگ است که می‌توانیم در این مناطق در زمینه تولید انرژی برق در نیروگاهای کوچک‌مقیاس ورود کرد. روستاییان هم می‌توانند برق مصرفی خود را تولید کنند و هم مازاد تولید را به فروش برسانند در واقع در این طرح برق مصرفی خانوارهای روستایی رایگان می‌شود.
 
 وی با بیان اینکه چنین طرح‌هایی کوچک اما بازدهی بالایی دارد که به درآمد خانوارها کمک می‌کند، اذعان کرد: در بحث فعالیت‌های اقتصادهای کوچک کمیته امداد، بهزیستی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را موظف کردیم ورود کنند و در حال حاضر برای حدود 70 تا 80 خانوار اقدامات آن صورت‌گرفته که امید است بعد از سیستان این طرح را در سراوان انجام دهیم و در اشتغال خانوارها سهیم باشیم.
 
 انتهای خبر/
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 26710
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *