800
۰
با هدف کاهش دغدغه شهروندان سراوانی انجام شد؛

ورود ۱۰ هزار دام زنده در ایام عید قربان به سراوان

رئیس جهاد کشاورزی سراوان از ورود ۱۰ هزار رأس دام زنده برای عید قربان در سطح شهرستان خبر داد.
ورود ۱۰ هزار دام زنده در ایام عید قربان به سراوان
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ عید سعید قربان یکی از اعیاد بزرگ مسلمین است که ذبح قربانی در این ایام از رسومات اصلی به شمار می‌رود.

این روزها با توجه به گرانی و تورم تهیه دام برای شهروندان به یک دغدغه اصلی تبدیل شده است اما با تدابیر صورت گرفته از سوی مسئولین شهرستان این مشکل در حال مرتفع شدن است.

ایرج رستم زهی رئیس جهاد کشاورزی سراوان به خبرنگار ما گفت: با توجه به رصد بلوچستان صورت گرفته و بالا رفتن بی رویه قیمت دام در شهرستان با همکاری مسیولین مقرر شد ۱۰ روز مانده به عید قربان با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی خروج دام زنده از کشور ممنوع شود.

وی افزود: همچنین با همکاری دامپزشکی مجوز های  لازم برای ورود دام از سرتا سر ایران بدون شرایط و فقط با رعایت موارد بهداشتی صورت پذیرد. یک مکان هم جهاد کشاورزی به صورت موقت به مدت ۱۰ روز در اختیار بخش خصوصی به طور رایگان قرار داده است.

رئیس جهادکشاورزی سراوان ادامه داد: دام زنده در میدان دام واقع در خیابان غفور آباد عرضه می‌شود و یک مکان دیگر با کمک شهرداری برای فروش دام به مساحت ۶ تا هفت هکتار در نظر گرفته شده است و برای اولین بار یک باسکول وزن کشی هم در این مکان قرار داده شده است که مجموع این اقدامات باعث کاهش قیمت دام می شود.

رستم زهی خاطر نشان کرد: برای عید سعید قربان و رفع دغدغه مردم برای تهیه قربانی در این ایام مجوز ورود ۱۰ هزار دام را اخذ کردیم که این نوید را به شهروندان می دهیم با خیال آسوده دام مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 26580
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *