800
۰
دغدغه‌های ادامه‌دار کشاورزان؛

تولیدات گلخانه‌داران سراوانی در کمبود سوخت می‌سوزد

هرساله با شروع فصل سرما تأمین سوخت موردنیاز به یکی از دغدغه‌های اصلی گلخانه‌داران در سراوان تبدیل می‌شود.
تولیدات گلخانه‌داران سراوانی در کمبود سوخت می‌سوزد
به گزارش پایگاه خبری شستون، مشکل نفت و فرآورده‌های نفتی یکی از معضلات بی‌پایان در شهرستان سراوان تبدیل شده و هرازچندگاهی انتقاد شهروندان را در پی دارد این بار اما گلخانه‌داران شهرستان سراوان به دلیل عدم تخصیص به سوخت موردنیاز خود ابراز گلایه کردند.

کشاورزانی که سرمایه خود را در جهت افزایش تولید محصولات کشاورزی به کار گرفته‌اند؛ اما حالا با مشکلاتی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و آن هم عدم دریافت سوخت گلخانه است.

تولیدات گلخانه‌ای یکی از سودآورترین محصولات کشاورزی به شمار می‌رود. باتوجه‌به کششت خارج از فصل نیاز بازار را تأمین می‌کنند؛ اما گلخانه‌داران هر سال با شروع فصل سرما دغدغه تأمین سوخت را دارند.

به گفته گلخانه‌داران سراوانی باتوجه‌به سردی هوا دریافت‌نکردن به‌موقع سوخت باعث شده تا خسارات سنگینی را متحمل شوند و ازاین‌رو خواستار رفع این معضل از سوی متولیان امر شدند.

ایرج رستم زهی رئیس جهاد کشاورزی سراوان گفت: وظیفه جهاد کشاورزی نظارت و تأیید در این زمینه است که از ۲۸ آبان‌ماه تا پنجم آذر نظام‌مهندسی به همراه کارشناسان و کارگروه جهاد کشاورزی، شرکت نفت و فرمانداری نظارت‌های لازم را انجام داده است.

وی افزود: پس از نظارت انجام شده جهاد کشاورزی طبق وظیفه‌ای که دراین‌خصوص دارد سهمیه سوخت گلخانه‌داران را تأیید کرده است؛ اما توزیع سوخت در حیطه وظایف شرکت نفت است.

رستم زهی تصریح کرد: آنچه مربوط به جهاد کشاورزی بوده از جمله نظارت از گلخانه‌ها و تأیید سهمیه سوخت انجام شده و تخصیص و توزیع سوخت مربوط به شرکت نفت است.

انتهای خبر/
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۴
کد مطلب: 27025
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *