800
۰

تولیدکنندگان کشت بافت چشم به راه بیمه محصولات خود هستند

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اهمیت و نقش این مراکز در تولید و بذر نهال سالم، بیمه مراکز کشت بافت امری ضروری است.
باف
باف
به گزارش شستون، عباسعلی عامری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در زمینه کشت بافت 5 واحدی تولیدی انواع نهال، گل و گیاهان زینتی و بذر در استان تهران مشغول فعالیت هستند.   وی افزود: واحد های تولیدی کشت بافت علاوه بر تامین نیاز استان برخی نهال های مربوط به مناطق گرمسیری را نیز تولید می کنند.   عامری ادامه داد: ایجاد باغات تجاری در اقتصادی کردن تولید بذر و نهال بسیار موثر هستند.   معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه در تامین بیش از 90 درصد بذور هیبرید سبزی و صیفی وابسته هستیم، گفت: در این راستا شرکت هایی در حال تکمیل و تایید صلاحیت هستند که تولید بذور هیبرید را در دستور کار خود قرار دهند از این رو اراضی مورد نظر شناسایی و در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.   وی از توسعه گیاهان زینتی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: تولید گل و گیاهان زنیتی از طریق کشت بافت را دستور کار خود قرار داده ایم.   عامری با تاکید بر اینکه بیمه محصولات کشت بافت باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: فرآیند بیمه محصولات کشاورزی براساس ضوابط و مقررات صندوق است که به همین خاطر حمایت از تولید در دستور کار صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته که در صورت تخصیص منابع تولیدکنندگان کشت بافت تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.   * بیمه مراکز کشت بافت امری ضروری
  محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی و معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ضرورت بیمه مراکز کشت بافت اظهار داشت: با توجه به اهمیت و نقش این مراکز در تولید و بذر نهال سالم، بیمه مراکز کشت بافت امری ضروری است.   وی افزود: با وجود آنکه بیمه حمایت از تولیدکنندگان کاهش ریسک در بخش های کشاورزی و اطمینان خاطر تولیدکنندگان را به همراه دارد از این رو با همکاری انجمن باید شرایط بیمه آنها فراهم شود.   طهماسبی تصریح کرد: انجمن کشت بافت پیگیر مطالبات اعضا است  ازاین رو  طی چند سال اخیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی مطالعات و براورد های لازم از تحت پوشش قرار دادن تمامی محصولات آزمایشگاهی را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 4994
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *