800
۰

۱۲.۵ میلیارد دلار محصولات پارس جنوبی از عسلویه صادر شد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در ۱۰ ماه امسال ۲۸.۷ میلیون تن کالا و محصولات تولیدی پالایشگاه‌‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی پارس جنوبی به ارزش ۱۲.۵ میلیارد دلار صادر شد.
tjrdjdr
tjrdjdr
به گزارش شستون، مهدی یوسفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پارس جنوبی افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: منطقه صنعتی پارس جنوبی شکوه اقتدار و توانمندی ایرانی‌ها متبلور است که نشان از اقتدار ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی توانمندی متخصصان داخلی در پارس جنوبی است افزود: توان متخصصان داخلی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع پایین دستی در منطقه پارس جنوبی به ثمر نشست و این  منطقه بزرگترین منطقه صنعتی کشور از جایگاه بین‌المللی برخوردار است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به افزایش  45 درصدی صادرات از گمرک پارس جنوبی خاطر نشان کرد:  در 10 ماه امسال  28 میلیون و 778 هزار  تن کالا به ارزش 12 میلیارد و 567 میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه پارس صادر شده که از نظر وزنی افزایش 45 درصدی دارد.
یوسفی با اشاره به میزان صادرات غیرنفتی طی این مدت به میزان 14 میلیون و 92 هزار تن افزود: این محصولات با ارزش شش میلیارد و 666 میلیون  دلار است که  نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 29 درصد و از لحاظ ارزشی 9 درصد فزایش دارد.
وی از صادرات 14 میلیون و 685 هزار تن میعانات گازی از پارس جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد: این محصول با ارزش پنج میلیارد و 901 میلیون  دلار به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزنی 65 درصد و از نظر ارزشی 47 درصد افزایش دارد.
 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه در ماه گذشته 17 هزار و 183 تن محصول از پارس جنوبی صادر شد گفت: از این محصولات دو میلیون و 366 هزار تن آن میعانات گازی به ارزش 928 میلیون و 243 هزار دلار است.
یوسفی با بیان اینکه این محصولات به 29 کشور جهان صادر شد افزود:  از مهمترین کالاها و محصولات غیر نفتی صادراتی پارس جنوبی دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، سیمان و متانول است.
منبع: تسنیم
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 5363
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *