800
۰

کسب و کارهای کوچک گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی/ اشتغالزیی 100 نفره دستاورد بانوی کارآفرین خاشی

یک بانوی کارآفرین با آموزش هنرهای صنایع دستی و جمع آوری داروهای گیاهی زمینه اشتغالزایی برای یکصد نفر در بخش ایرندگان خاش ر افراهم کرده است.
کسب و کارهای کوچک گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی/ اشتغالزیی 100 نفره دستاورد بانوی کارآفرین خاشی
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون،صنایع دستی سیستان وبلوچستان این روزها منبع درآمد و اشتغالزایی بسیاری از مردمان این مرز و بوم به ویژه زنان و دختران روستایی شده است.

هنرهایی نظیر حصیربافی، سوزن دوزی، سکه دوزی، سفال، خولک بافی، سیاه دوزی، ساخت زیورآلات سنتی و غیره که قدمت دیرینه ای داشته و مواد اولیه این هنرهای دستی که برگرفته از نقوش طبیعت است، طبیعی بوده و به شیوه کاملا سنتی تولید می شود .

به گفته محمد بهروز عیسی زهی معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در حال حاضر 22 رشته صنایع دستی بومی و مزیت دار در این استان وجود دارد که حدودا 10 هزار نفر در این راستا فعال و مشغول به کار هستند.
 

 
جمشیدزهی یکی ازبانوان کارآفرین شهرستان خاش که در بخش ایرندگان روستای اسپکه در حال زندگی است در این خصوص به خبرنگار عصرهامونگفت: از 9 سالگی به هنرهای دستی اصیل این خطه از کشور که سوزن دوزی، سكه دوزی، خياطی و حصيربافی است روی آورده ام به گونه ای که در سال های اخیر علاوه بر آموزش این هنرها به افراد روستا، زمینه اشتغال یکصد نفر را نیز فراهم کرده ام.

وی بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر فعالیت در عرصه هنرهای صنایع دستی، از نعمت های طبیعی و خدادادی منطقه نیز بهره گرفته ام به گونه که به جمع آوری و فروش داروهای گیاهی همچون آويشن كوهی، مارموت، آويشن سبز، زيره سياه،سياه دانه، پونه كوهی، نعنا كوهی، زنجک(آدامس كوهی) و غیره نیز روی آورده ام.
 

این بانوی کارآفرین خطاب به جوانان گفت: با روی آوردن به کارهای خرد که نیاز به سرمایه زیادی ندارد می توان اشتغالزایی ایجاد کرد که این نوع اقدامات به تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات بومی و داخلی منجر می شود.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 13610
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *