800
۰
نماینده کارگران در گفت‌وگو با دانا:

عبدالملکی توانایی حل مشکل بیکاری و رفع دغدغه کارگران را دارد/ درخواست‌های ویژه کارگران از دولت آیت الله رئیسی

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه وزیر پیشنهادی کار با اعتقاد به اقتصاد مقاومتی توانایی حل مشکل بیکاری جوانان و رفع دغدغه جامعه کارگری را دارد، گفت: امروز بزرگ‌ترین مشکل کارگران بعد از معیشت، مسئله امنیت شغلی و اجرای ماده هفت قانون کار است.
عبدالملکی توانایی حل مشکل بیکاری و رفع دغدغه کارگران را دارد/ درخواست‌های ویژه کارگران از دولت آیت الله رئیسی
به گزارش شستون؛ محمدرضا تاجیک نماینده کارگران در شورای‌عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انتظارات کارگران از او، اظهار کرد: سوابق آقای حجت الله عبدالملکی نشان می‌دهد که ایشان در کنار پویایی و جوانی، سبقه کاری در این زمینه هم دارد، با شرایط موجود و به مشکلات این وزارتخانه و زیرمجموعه‌های گسترده آن آشناست.
 
توجه به اقتصاد مقاومتی در برنامه وزیر پیشنهادی کار/ حمایت کارگران از عبدالملکی 
وی با اشاره به جلسه نمایندگان کارگری با وزیر پیشنهادی کار در روز گذشته، افزود: آقای عبدالملکی طرح‌های خوبی ارائه کردند و برنامه‌های ایشان از دیدگاه کارگران در راستای دیدگاه و نظرات رهبری است. با نگاه به اقتصاد مقاومتی در برنامه وزیر پیشنهادی کار در راستای به‌کارگیری جوانان و رفع مشکلات آنها به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه مورد تأیید جامعه کارگری قرار گرفته است.
نمایندگان کارگران با تاکید بر  جل مشکل اشتغال جوانان در دولت سیزدهم، گفت: وزیر پیشنهادی کار در مورد حل این مشکل تاکید کردند که این دیدگاه دریچه روشنی برای کارگران است که با رأی اعتماد به این ایشان باز خواهد شد.
 
اولین درخواست کارگران از وزیر کار دولت سیزدهم
تاجیک تاکید کرد: امروز بزرگ‌ترین مشکل جامعه کارگری بعد از معیشت، مسئله امنیت شغلی و ابهام در اجرای تبصره ۱ و ۲ ماده هفت قانون کار است که در کارهای غیرمستمر سقف ۴ ساله در نظر گرفته شده است و پیمانکار را متعهد می‌کند در صورت ادامه پروژه تا زمانی که پروژه به اتمام نرسیده امنیت شغلی کارگران را تضمین کند.
وی توضیح داد: متأسفانه در کارها و شغل‌های دائم این روند مصداق پیدا نکرده است. بیشتر مواقع دیده می‌شود که کارگری با وجود کار بیش ۱۰ تا ۲۰ سال در کارگاهی، هنوز قراردادهای کوتاه‌مدت ۳ یا ۶ ماهه با می‌بندند. کارگری که امنیت شغلی ندارد، انگیزه و توانی برای پیگیری معیشت و مشکلات رفاهی برایش نمی‌ماند، لذا اولین درخواست کارگران از وزیر کار دولت سیزدهم حل مشکل امنیت شغلی است.
 
تامین اجتماعی صندوق دولت است یا گارگران؟/ دولت سیزدهم امید را دل کارگر زنده کند
نماینده کارگران اضافه کرد: مشکل بزرگ بعدی کارگران این است که تأمین اجتماعی امروز در ید دولت بوده است. ما دو تأمین اجتماعی در کشور داریم؛ نخست تعریفی است که از این واژه در قانون اساسی آمده و دوم صندوقی که متعلق به کارگران است و کسورات ماهیانه آنها به این حساب این صندوق واریز می‌شود اما نظارتی از سوی کارگران بر آن وجود ندارد.
تاجیک با بیان اینکه ترکیب هیئت امنای تأمین اجتماعی منصفانه و عادلانه نیست، تصریح کرد: دو نماینده کارگری و کارفرمایی و ۶ نماینده از سوی دولت در هیئت مدیره این صندوق عضویت دارند که عملاً آن را به صندوق دولت تبدیل کرده است. پرسش کارگران این است که منابع کارگران چرا باید در دست دولت باشد، درحالی‌که بزرگ‌ترین بدهکار تأمین اجتماعی همین دولت است. عجیب نیست که ماهیانه مبلغی از جیب کارگران کسر و در صندوقی واریز می‌شود که دولت بزرگ‌ترین بدهکار به آن است.
وی گفت: مشکلات و سختی‌های معیشتی کارگران امروز باعث شده امیدی برای دوران بازنشستگی خود نداشته باشند و از وزیر کار دولت سیزدهم درخواست تامین مسئله امنیت شغلی و خدمات تأمین اجتماعی را دارند تا با هماهنگی سایر وزرای اقتصادی نتایج خوبی برسد و دوباره امید در دل کارگر و خانواده‌های مظلوم این قشر آسیب‌پذیر ایجاد شود.
 
درخواست نماینده‌های کارگری از نمایندگان مجلس/ با همدلی می‌توان مشکلات را حل کرد
نماینده کارگران در شورای عالی کار تاکید کرد: کارگران از نمایندگان مجلس انتظار همکاری دارند و معتقدند آقای عبدالملکی فردی توانمند است که اگر همکاری لازم در برداشتن سنگ‌ها از این راه پُر دست‌انداز با ایشان انجام پذیرد و مخالفت‌ها کمتر شود، کارگران هم پشتیبان او خواهند بود.
تاجیک در پایان گفت: کارگران برای کاستن از چالش‌ها برای رسیدن به یک خروجی مثبت مثل گذشته تلاش می‌کنند و می‌دانند که هیچ‌کس کامل نیست، ولی می‌توان با همدلی نقاط ضعف را پوشش داد تا نتیجه اصلی محقق شود.
انتهای پیام/ط
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 23315
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *