800
۰

سنگ اندازی گمرک پیش پای صادرات فولاد/ در پیچ و خم گرفتن مجوز برای صادرات اسیر شده ایم

مدیر عامل کارخانه فولاد هرات مهمترین مشکل سرمایه گذاران در کشور را بوروکراسی پیچیده ادارات برشمرد و خاطر نشان کرد: یکی از موانع جذب سرمایه گذاردر کشور، پیچیدگی گردش کار و بوروکراسی اداری در بخش صنعت برای اخذ مجوزهای لازم است.
heshs
heshs
به گزارش شستون؛ مدیر عامل کارخانه فولاد در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم در مورد طرح  احداث این کارخانه در شهرستان خاتم گفت: در سال 1393 طرح احداث کارخانه فولاد پیشنهاد شد که مورد استقبال قرار گرفت و شهریور ماه همان سال مراسم کلنگ زنی انجام واردیبهشت ماه سال 95 نیز کارخانه رسما افتتاح شد.
دکتر یاوری در خصوص دریافت تسهیلات رونق تولید که از طریق استانداری پرداخت می شود اظهار داشت: تا کنون هیچ  وامی برای سرمایه گذاری از بانک ها دولتی دریافت نکردم، البته زیاد هم دنبال گرفتن وام نبودم و همه سرمایه  راه اندازی کارخانه فولاد از خود و شرکای هندی تامین شده است.
وی افزود: در ابتدای سرمایه گذاری در شهرستان خاتم حرف از دادن تسهیلات به مناطق محروم بود ولی تاکنون ما چیزی مشاهده نکردیم مثلا قرار بود آب و برق و گاز مجانی باشد ولی من تا الان حدود 6 میلیارد هزینه برق داده ام.
دکتر یاوری گفت: صحبت در مورد معافیت 20 ساله مالیات نیز هست البته باید دید عملی می شود یا نه؟ که امیدواریم محقق شود.
مدیر عامل کارخانه فولاد هرات مهمترین مشکل سرمایه گذاران در کشور را بوروکراسی پیچیده ادارات برشمرد و خاطر نشان کرد: یکی از موانع جذب سرمایه گذاردر کشور، پیچیدگی گردش کار و بوروکراسی اداری در بخش صنعت برای اخذ مجوزهای لازم است.
وی درباره وضعیت کارخانه فولاد هرات و میزان تولیدات آن افزود: تا کنون بیش از 30 هزار تن در بازار داخلی فروش داشتیم و قصد داریم  550 تن نیز به خارج از کشور صادر کنیم که هنوز در پیچ و خم گرفتن مجوز و عدم همکاری گمرک قرار داریم که امیدواریم این مشکل نیز به زودی حل شود.
یاوری گفت: مشکل اصلی در بازار فولاد کشور،عدم ثبات قیمت هاست که هر روز و هر ساعت تغییر می کند. اوضاع اقتصادی کشور  زیاد خوب نیست و در زمینه  فولاد نیز صادرات وضعیت مناسبی ندارد.
مدیر عامل کارخانه فولاد خاتم درباره شایعات اخراج کارگران هراتی از این کارخانه گفت: در حال حاضر 98 کارگر هراتی و 30 تکنسین هندی در فولاد مشغول به کار هستند و تمام نیروها بر طبق قانون کار، بیمه و حقوق به آنان تعلق خواهد گرفت.
دکتر یاوری در پایان اجرای فاز دوم کارخانه فولاد را دادن تسهیلات در زمینه گاز عنوان کرد و خاطر نشان کرد: فاز دوم فولاد نیاز به گاز دارد و اگر مسئولین در این زمینه همکاری نکنند متاسفانه باید بگوییم نمیتوانیم این مورد را در شهرستان اجرایی کنیم زیرا توان پرداخت چند میلیارد برای تامین گاز را نداریم.
منبع: دانا
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 6771
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *