800
۰
رئیس اتحادیه طلا در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد؛

اجرای حذف مالیات بر ارزش افزوده از طلا از بهمن ماه/ خریداران فعلاً مانند سابق مالیات می‌دهند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه براساس قانون جدید، اصل قیمت طلا از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده معاف است، گفت: اجرای این بند از قانون، نیازمند ایجاد زیرساخت از سوی سازمان امور مالیاتی است که احتمالا اجرای آن تا بهمن ماه امسال عقب می‌افتد و خریداران طلا تا آن زمان مانند سابق مالیات می‌دهند.
اجرای حذف مالیات بر ارزش افزوده از طلا از بهمن ماه/ خریداران فعلاً مانند سابق مالیات می‌دهند
به گزارش شستون؛ ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده و حذف مالیات خرید طلا، اظهار کرد: ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده براساس این قانون فقط به اجرت و سود طلا تعلق می‌گیرد.
وی افزود: با ابلاغ قانون جدید قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط رئیس جمهوری، اصل طلا از این قانون (اخذ مالیات) معاف شد و بر اساس این قانون نحوه محاسبه مالیات ارز افزوده تغییر کرد.
این مقام صنفی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مجلس در حین بررسی قانون مالیات بر ارزش افزوده به این نتیجه رسید که دریافت مالیات به شکل کنونی اشتباه بوده و این مالیات به تمامی ارزش محتوایی طلا تعلق نگیرد. و این موضع را در قانون تغییر داد و پس از تصویب در صحن علنی و تایید شورای نگهبان برای اجرا به دولت ابلاغ شد که براساس آن مالیات ارزش افزوده بر اصل طلا صفر درصد تعیین شد و فقط بر سود و اجرت ۹ درصد مالیات تعلق می‌گیرد.
محمدولی توضیح داد: بر اساس قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا فروشان موظف به پرداخت این مالیات بر اجرت ساخت و سودی که از مشتریان می‌گیرند، تعلق گرفته که عمده فروشی‌ها ۱.۵درصد و در خرده فروشان ۷ درصد سود از خریداران اجرت دریافت می‌کنند که این نوع مالیات بر اجرت ساخت و سودی طلا فروشان محاسبه و دریافت می‌شود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که در رسانه‌ها به اشتباه آمده است که این قانون از هم‌اکنون اجرا می‌شود، در حالی که پس از برگزاری جلساتی با سازمان امور مالیاتی اعلام شد که زیرساخت اجرای این قانون از هم‌اکنون وجود ندارد و حدودا ۶ ماه برای این زیرساخت و اجرای آن زمان‌بر می‌برد؛ بنابراین نحوه محاسبه پس از ایجاد زیرساخت در سازمان مالیاتی است که احتمالا از بهمن ماه این بنده قانون اجرایی خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه تا ایجاد زیرساخت و شرایط لازم برای اجرای قانون، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از طلا مانند روال گذشته به قوت خود باقی خواهند ماند، بیان کرد: تا بهمن ماه امسال اگر کسی نیاز به خرید طلا داشته باشد به همان شکل قبل، مالیات ارزش افزوده بر کل ارزش طلا برای او محاسبه خواهد شد؛ البته ممکن است روند ایجاد زیرساخت مالیاتی، تا اواخر اسفند و یا سال آینده نیز طول بکشد.
محمدولی درباره روند بازار طلا در هفته گذشته و تعطیلی بازار به دلیل موجه پنجم کرونا، گفت: در هفته گذشته تعطیلات تا حدودی روی قیمت موثر بود، و افزایش قیمت انس جهانی طلا و بازار ارز داخل، بیشترسن اثر را بر قیمت طلا داشتند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، بیان داشت: در هفته گذشته اصناف و بازار طلا تعطیل بود و این تعطیلات کرونایی همچنان ادامه دارد و باید منتظر باشیم تا روز دوشنبه و در صورت بازگشایی بازار، چه اتفاقاتی در این بازار خواهد افتاد.
انتهای پیام/
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 23140
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *