800
۰

قیمت خودرو در بازار کاهش یافت

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: پراید ۱۳۱ در هفته گذشته ۱۴۱ میلیون تومان بود که اکنون به ۱۳۷ میلیون تومان رسیده است.
قیمت خودرو در بازار کاهش یافت
به گزارش شستون؛ سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: بازار خودرو وضعیت آرامی دارد  و مشتریان به ندرت به این بازار مراجعه می کنند. و وضعیت آن  نسبت به هفته گذشته ثابت شده است. 
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تشریح کرد: هفته گذشته به دلیل اینکه  ارز در کانال 28 هزار تومن بود قیمت خودرو نیز افزایش یافت ، اما اکنون که  ارز وارد کانال 27 هزار تومان شده است ، اکثر خودروها تقریبا بین 5 تا 6 میلیون تومان ارزان شده است. 
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا زمانی که بازارها تعطیل می شوند،  در فضای مجازی قیمت خورو با نرخ فزآینده ای  اعلام می شوند؟ بیان کرد: ریشه اصلی افزایش قیمت ها در تورم است، یعنی زمانی که جامعه تورم دارد کالای سرمایه ای تبعیت از قیمت ارز می کند. اگر ثبات ریالی داشته باشیم، هیچ موقع افزایش قیمت نخواهیم داشت مگر اینکه عده ای بخواهند قیمت را دستکاری کنند. 

موتمنی با تاکید بر اینکه گستردگی بازار خودرو سبب می شودن قیمت ها از کنترل  خارج شود ، بیان کرد: اگر ثبات در نرخ ارز  داشته باشیم، می توانیم شاهد ثبات قیمت ها در آن باشیم. از فروردین ماه که قیمت ها افزایش یافت مشتری به بازار مراجعه نکرد و بعید است قیمت ها کاهش یابد. 
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به آخرین وضعیت قیمت خودروهای وارداتی در بازار، گفت: قیمت خودروهای وارداتی بالا است و همین موضوع باعث شد مشتری در آن به شدت کم شود. از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار می توان به ممنوعیت واردات اشاره کرد. 
او در خصوص آخرین قیمت‌های معاملاتی در بازار، گفت: پراید ۱۳۱ در هفته گذشته ۱۴۱ میلیون تومان بود که اکنون به ۱۳۷  میلیون تومان رسیده است. پراید ۱۵۱ به مبلغ  ۱۵۰ میلیون تومان، تیبا صندوقدار ۱۴۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ به نرخ  ۲۲۵ میلیون تومان، سمند، ۲۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود.  
این مقام مسئول قیمت خودرو‌های وارداتی را با افزایش قیمت اعلام کرد و گفت: مزدا ۳ اکنون یک میلیارد و ۱۵۰میلیون تومان و  پژو ۲۰۰۸حدودا  ۹۰۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.  
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 23482
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *