800
۰

تیغ سیاسی کاری دولت بر جان یک وزارتخانه حساس/ برنامه ریزی برای آموزش آینده سازان به سبک دولت یازدهم!

در حالی وزیر جدید آموزش و پرورش فعالیت خود را در این وزارت خانه آغاز کرده است که روحانی در سخنانی به نحوه عجیب انتخاب آن اعتراف کرده است.
hgfesf
hgfesf
به گزارش شستون، آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم هر کشور محسوب می شود و به همین دلیل در کشورهایی که توانسته اند به رشد مطلوبی دست یابند به این نهاد آموزشی بیش ترین توجه می شود. در حقیقت این نهاد آینده سازان یک کشور را می سازد و آیندگان کشور از دل مدارسی که آموزش و پرورش متولی آن است بیرون می آیند.
به دلیل اهمیت وگسترگی مخاطب آموزش و پرورش تاکید می شود که این وزارت خانه بایستی از سیاسی کاری ها به دور باشد و زیرا هرگونه اقدام نادرستی در این حوزه آینده کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.
با این وجود دولت یازدهم در عمل ثابت کرده است که توجه چندانی به این حوزه نداشته به طوری که اخبار ناگواری از نتایج عملکرد دولت به گوش می رسد.
یکی از بزرگ ترین اتفاقاتی که  با این وزارت خانه در ارتباط داشت موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان بود که حواشی مالی فراوانی به دنبال داشت. با این وجود به جز حواشی این صندوق، اقدامات دولتی ها در حوزه آموزش و پرورش نیز تبعاتی به دنبال خواهد داشت.
معیار عجیب دولت برای انتخاب وزیر!
فخرالدین دانش آشتیانی وزیری که از سوی روحانی برای آموزش و پرورش انتخاب شد در رشته هایی تحصیل کرده است که کوچکترین ارتباطی به آموزش و پرورش ندارند. او دکتری زلزله شناسی دارد!(1)

با این وجود علت اینکه چرا روحانی او را برای وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد را تنها شخص رئیس جمهور می تواند پاسخ دهد!
حسن روحانی روز گذشته در سخنانی که در نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد به نحوه انتخاب 3 وزیر که یکی از آن ها وزیر آموزش و پرورش نیز هست، اشاره و به نوعی به عملکرد عجیب خود اعتراف کرد.
بر اساس آنچه که خبرگزاری دولت نوشته است، روحانی گفت: این افتخار ملت، مجلس شورای اسلامی و دولت است، دولت چرا همان سه وزیر را معرفی کرد؟ الحمدلله مدیر خوب و شایسته در کشور فراوان هستند . به این دلیل دولت آن سه وزیر را معرفی کرد تا به جامعه و به مردم بگوید رای اسفند 94 شما گم نشده است و در صندوق صحیح قرار گرفته و به نتیجه درست رسیده است.
آنچه که روحانی به آن اعتراف کرده اقدام عجیبی است که به نظر می رسد تنها از عهده دولت یازدهم بر می آید. معرفی یک وزیر برای وزارت خانه مهم و سرنوشت ساز آموزش و پرورش با اهداف مربوط به انتخابات سال 94 در حالی صورت می گیرد که این وزارت خانه به وزیری نیاز داشت که علاوه برتجربیات کافی تخصص مرتبطی با این وزارت خانه نیز داشته باشد.
منبع: دانا
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 3662
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *