800
۰
در ادامه حمایت دولت از کشاورزان؛

۴۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی سراوان زیر کشت گندم رفت

مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال برای اولین بار در سراوان ۴۰۰ هکتار از زمین های زراعی این شهرستان زیر کشت گندم رفت.
۴۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی سراوان زیر کشت گندم رفت
به گزارش شستون، شهرستان سراوان یکی از مناطقی است که زمین‌های کشاورزی حاصلخیزی دارد و می‌تواند در زمین تولیدات محصولات کشاورزی و باغی نقش مهمی را در اقتصاد استان ایفا کند.

خرما مهم ترین و استراتژیک ترین محصول در این شهرستان است که بخش اعظمی از زمین های کشاورزی را به خود اختصاص داده اما اخیرا برخی از کشاورزان به کشت دیگر محصولات کشاورزی روی آورده‌اند.

کشاورزی و کشت محصولات متنوع کشاورزی باعث افزایش اشتغال می‌شود و از سوی دیگر با رشد تولید شاهد کاهش تورم خواهیم بود و به نوعی می‌توان گفت کاهش فقر را نیز به دنبال خواهد داشت.

در همین راستا و‌ پیرو منویات مقام معظم رهبری برای اولین بار در جنوب شرق ترین نقطه کشور زمین‌های زراعی زیر کشت گندم رفت.


برداشت 200 تن گندم در سراوان
ایرج رستم زهی مدیر جهاد کشاورزی سراوان به خبرنگار ما گفت: هزار و ۹۰۰ هکتار زمین زراعی در سراوان داریم که با توجه به فرامین مقام معظم رهبری برای اولین بار ۴۰۰ هکتار آن زیر کشت گندم رفت.

وی با اشاره به تک محصول بودن سراوان، ادامه داد: از ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم، ۲۰۰ هکتار اجاره قرار بوده که دولت یارانه و سوبسید پرداخت کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان ادامه داد: برای اولین بار محموله ۲۰ تنی گندم در هفته گذشته تحویل سیلو گندم شده که شاهد افزایش این رقم نیز در آینده خواهیم بود.
 
رستم زهی خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود زمین زراعی و وجود نخلستان ها؛ محصول گندم زیر درختان خرما و حاشیه رودخانه ها به خصوص رودخانه ماشکید انحام کشت شده است.

وی تصریح کرد: در منطقه بم پشت که بیشتر آبیاری زمین‌های زراعی به صورت دیم انجام می‌شود نزدیک به ۷۰۰هکتار زمین دیم وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت:  با وجود عدم بارش باران در این منطقه اما کشاورزان تلاش کرده‌اند و این منطقه اکنون بسیار پرمحصول است و در گذشته اگر در جاده ای این منطقه شاهد تردد خودروهای سوخت‌کش بوده ایم اما حال خودروهایی را مشاهده می کنیم که در حال حمل و جا به جایی محصول گندم هستند.

انتهای خبر/
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 26565
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *